Back
高校中途退学予防のための心理教育的支援モデルについての一考察 : 生徒の教育可能性と教師の支援可能性の広がりを模索して   :   Groping about the expanse of the education possibility of one considering : the student about the psychoeducational support-model for the high school school-leaving prevention and the support possibility of the teacher 

タイトル (ヨミ) コウコウ チュウト タイガク ヨボウ ノ タメ ノ シンリ キョウイクテキ シエン モデル ニ ツイテ ノ イチコウサツ : セイト ノ キョウイク カノウセイ ト キョウシ ノ シエン カノウセイ ノ ヒロガリ オ モサク シテ
掲載誌情報 人間文化研究所紀要 Vol.4 page.1-14 (2010-02)
本文へのリンク   http://ir.tokyo-kasei.ac.jp/metadb/up/kasei/2011_n_0024.pdf
著者 杉山, 雅宏
著者 (ヨミ) スギヤマ, マサヒロ
著者の別表記 Sugiyama, Masahiro
キーワード等 対人関係形成, 教師の意識変革, 心理的距離の縮小, The interpersonal relationship formin, The awareness reform of the teacher, The reduction of the psychological distance
日本十進分類法 (NDC) 376
出版者 東京家政大学人間文化研究所
コンテンツの種類 紀要論文
ファイル形式 application/pdf
ISSN 21861730
言語 日本語
著者版フラグ publisher
ハンドルURL http://ir.tokyo-kasei.ac.jp/meta-bin/mt-pdetail.cgi?cd=00001850


Total Access Count:

1511 times.


Search
Related Materials in




対人関係形成
教師の意識変革
心理的距離の縮小
The interpersonal relationship formin
The awareness reform of the teacher
The reduction of the psychological distance